Kompendium studenta
>> pobierz kompendium w wersji pdf <<
1. Sekretariaty
| Instytut GospodarkiKierunki: bezpieczeństwo narodowe, ekonomia, logistyka, zarządzanieSekretariat Twojego Instytutu znajduje się na IV piętrze, pokój 503. Dane kontaktowe do sekretariatu: 
 Adres strony internetowej Instytutu: ig.ansleszno.pl. Znajdziesz tam między innymi rozkład zajęć i aktualności. Jeśli masz pytania dotyczące Twojego kierunku, napisz lub zadzwoń! | 
| Instytut PedagogicznyKierunki: pedagogika, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolnaSekretariat Twojego Instytutu znajduje się na IV piętrze, pokój 518. Dane kontaktowe do sekretariatu: 
 Adres strony internetowej Instytutu: ipe.ansleszno.pl. Znajdziesz tam między innymi rozkład zajęć i aktualności. Jeśli masz pytania dotyczące Twojego kierunku, napisz lub zadzwoń! | 
| Instytut PolitechnicznyKierunki: budownictwo, informatyka, mechanika i budowa maszyn, mechatronikaSekretariat Twojego Instytutu znajduje się na III piętrze, pokój 419. Dane kontaktowe do sekretariatu: 
 Adres strony internetowej Instytutu: ipo.ansleszno.pl. Znajdziesz tam między innymi rozkład zajęć i aktualności. Jeśli masz pytania dotyczące Twojego kierunku, napisz lub zadzwoń! | 
| Instytut Zdrowia i Kultury FizycznejKierunki: fizjoterapia, pielęgniarstwo, wychowanie fizyczneSekretariat Twojego Instytutu znajduje się na III piętrze, pokój 403. Dane kontaktowe do sekretariatu: 
 Adres strony internetowej Instytutu: izkf.ansleszno.pl. Znajdziesz tam między innymi rozkład zajęć i aktualności. Jeśli masz pytania dotyczące Twojego kierunku, napisz lub zadzwoń! | 
2. Legitymacje studenckie
Od 1 lipca 2025 r. podstawowym dokumentem potwierdzającym status studenta jest mobilna legitymacja dostępna w aplikacji mObywatel.
mLegitymacja studencka jest wydawana bezpłatnie w postaci dokumentu mobilnego dostępnego w aplikacji mObywatel wszystkim studentom posiadającym numer PESEL. Natomiast ELS (elektroniczna legitymacja studencka) w postaci elektronicznej karty procesorowej będzie nadal wydawana studentom nieposiadającym numeru PESEL oraz w przypadku, gdy student złoży wniosek o wydanie ELS. Opłata za legitymację w postaci ELS wynosi 22 zł. Dotychczas wydane legitymacje, zarówno mobilne, jak i fizyczne, zachowują ważność do terminu wskazanego na dokumencie.
Instrukcja składania wniosku o mLegitymację (pdf, 2,49 M)
3. Zaświadczenie do ZUS i KRUS
Zaświadczenie o studiowaniu np. do ZUS i KRUS otrzymasz po wcześniejszym wysłaniu prośby poprzez e-mail do sekretariatu swojego Instytutu.
4. Harmonogram Roku Akademickiego, Regulamin Studiów, Regulamin IOS
Zapoznaj się z regulaminem studiów w zakładce "Regulamin studiów", Harmonogramem Roku Akademickiego w zakładce "Harmonogram Roku Akademickiego" oraz Regulaminem przyznawania Indywidualnej Organizacji Studiów w zakładce "Indywidualna Organizacja Studiów".
5. Stypendia
Studenci I roku mogą ubiegać się o następujące świadczenia:
- stypendium socjalne, które jest zależne od dochodu - wysokość miesięcznego dochodu na osobę w rodzinie studenta nie może przekraczać 1908,90 zł netto,
- stypendium rektora:
- pierwszy rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego - laureaci olimpiad oraz medaliści co najmniej Mistrzostw Polski,
- pierwszy rok studiów drugiego stopnia - za osiągnięcia naukowe, artystyczne, sportowe,
 
- stypendium dla osób niepełnosprawnych,
- zapomogę - jednorazowe świadczenie dla studentów, którzy znajdują się w przejściowo trudnej sytuacji życiowej.
Więcej informacji na temat stypendiów znajduje się na naszej stronie internetowej w zakładce "Stypendia".
6. Ewaluacja
Macie wpływ na doskonalenie zajęć dydaktycznych!
Zachęcamy do wypełnienia ankiety ewaluacji prowadzonych zajęć dydaktycznych w Akademii Nauk Stosowanych im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie w roku akademickim 2025/2026, która będzie dostępna w systemie USOSweb po zakończeniu każdego semestru.
Prosimy o potraktowanie tego badania ankietowego jako istotnej aktywności we wspólnych wysiłkach, by mogli Państwo brać udział w zajęciach realizowanych:
- na wysokim poziomie merytorycznym,
- na wysokim poziom organizacyjnym,
- w pozytywnej atmosferze,
- z satysfakcjonującymi efektami.
Udział w badaniu jest anonimowy. Jedna ankieta dotyczy jednego przedmiotu.
7. Biuro Praktyk
Biuro Praktyk znajduje się na parterze, pokój 131 w budynku głównym.
Adres e-mail: praktyki@ansleszno.pl | Tel. 65 529 60 69
8. Erasmus+
W ANS w Lesznie możesz studiować w zagranicznej uczelni lub odbyć w niej praktykę studencką. Nasza uczelnia oferuje studentom wszystkich kierunków wyjazdy dofinansowane ze stypendium programu ERASMUS+. W ramach studiów i praktyk współpracujemy z takimi krajami jak Austria, Armenia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Hiszpania, Holandia, Litwa, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Ukraina, Węgry, Włochy.
Ponadto praktyka może odbyć się w dowolnie wybranej instytucji zagranicznej, która zaakceptuje warunki programu i plan praktyki.
Odwiedź naszą stronę dwz.ansleszno.pl i poznaj więcej szczegółów.
ERASMUS+ zmienia życie, poszerza horyzonty.
9. Twoja Kariera
Szukasz pracy? Chcesz zdobyć doświadczenie lub odbyć staż? A może szukasz szkolenia, które podniesie Twoje kwalifikacje?
Oferty pracy, staży czy szkoleń znajdziesz w zakładce "Twoja Kariera" na naszej stronie internetowej.
10. Coaching i psychoterapia
Studentko! Studencie! Jeśli chcesz:
- skutecznie radzić sobie ze stresem, lękiem i emocjami,
- pozytywnie myśleć o sobie i osiągać cele,
- asertywnie komunikować się i dostosować do grupy,
możesz zgłosić się na BEZPŁATNĄ wizytę do Centrum Pomocy Psychologicznej i Psychoterapii w Lesznie, ul. Średnia 11, w każdy piątek, w godz. 11:00-16:00. W celu umówienia się na wizytę wyślij SMS na numer tel. 667 378 786. Na pierwsze spotkanie należy okazać się aktualną legitymacją studencką ANS w Lesznie.
Nie bój się prosić o pomoc. Gwaranujemy anonimowość. Wsparcie dla studentów ANS jest całkowicie bezpłatne.
Więcej informacji znajdziesz w zakładce "Coaching i psychoterapia objęte systemem RODO i tajemnicą zawodową".
11. Informacje dla osób z niepełnosprawnością
Akademia Nauk Stosowanych wychodząc naprzeciw potrzebom osób ze szczególnymi potrzebami, w tym studentów z niepełnoprawnościami, oferuje szereg działań, tj.:
- Na wniosek studenta racjonalne dostosowanie procesu kształcenia, np. uzyskiwanie zaliczeń i egzaminów w formie dostosowanej do indywidualnych możliwości, zatrudnienie asystentów dla osób z niepełnosprawnościami.
- Możliwość skorzystania ze stypendium dla osób z niepełnosprawnościami.
- Miejsca w Domu Studenta przystosowane do potrzeb studentów z niepełnosprawnościami.
- Możliwość skorzystania ze specjalistycznego sprzętu i oprogramowania.
- Lektoraty języków obcych z dostosowaniem do zgłaszanych przez studenta potrzeb.
- Możliwość skorzystania z bezpłatnego wsparcia psychoterapeutycznego.
- Możliwość korzystania z zajęć sportowych dostosowanych do specjalnych potrzeb.
- Otrzymanie bieżącego wsparcia przez Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami.
- Wyodrębnione miejsca parkingowe.
Pełnomocnik Rektora ANS w Lesznie ds. Osób z Niepełnosprawnością:
mgr Agnieszka Kociałkowska | pokój 217, II piętro | adres e-mail: pelnomocnik-bon@ansleszno.pl
12. Panel USOS | TEAMS
Aby zalogować się po raz pierwszy do panelu USOS, skorzystaj z instrukcji dostępnej na stronie ansleszno.pl.
Aby zalogować się po raz pierwszy do portalu TEAMS, skorzystaj z instrukcji dostępnej na stronie it.ansleszno.pl. Więcej informacji, jak uzyskać dane dostępowe do systemów Uczelni na stronie it.ansleszno.pl.
W przypadku wystąpienia problemów technicznych, należy skontaktować się z działem IT. Zanim zadzwonisz/napiszesz, sprawdź w aktualnościach oraz pytaniach i odpowiedziach, czy nie znajdziesz tam pomocy it.ansleszno.pl.
13. Wydarzenia 2025/2026
|  | 9 października 2025 r. TARGI PRACY I PRAKTYK STUDENCKICH |  | 
|  | 15 października 2025 r. INAUGURACJA ROKU AKADEMICKIEGO |  | 
|  | 30 października 2025 r. DZIEŃ DYNI |  | 
|  | 3-7 listopada 2025 r. TYDZIEŃ INFORMACYJNY ERASMUS+ |  | 
|  | 15 listopada 2025 r. II KONFERENCJA NAUKOWA Z CYKLU "BĄDŹMY ZMIANĄ W EDUKACJI NA MIARĘ KOMEŃSKIEGO PT. "SZKOŁA W PROCESIE UCZENIA SIĘ - MOC (WSPÓŁ)DZIAŁANIA" |  | 
|   | 17-20 listopada 2025 r. DNI STUDENTA |  | 
|  | 4 grudnia 2025 r. MIKOŁAJKI |  | 
| .png) | luty 2026 r. KONKURS WALENTYNKOWY |  | 
|  | marzec 2026 r. DRZWI OTWARTE | .jpg) | 
|  | 28 marca 2026 r. I KONFERENCJA NAUKOWO-SZKOLENIOWA I XXI KONFERENCJA KOŁA NAUKOWEGO PEDAGOGÓW PT. "RÓŻNORODNOŚĆ W EDUKACJI - EDUKACJA DO RÓŻNORODNOŚCI" |  | 
| .jpg) | kwiecień 2026 r. VI EDYCJA PLEBISCYTU | .jpg) | 
|  | 18-22 maja 2026 r. DNI PATRONA |  | 
| .jpg) | czerwiec 2026 r. DNI ZDROWIA | .jpg) | 





