Przedsięwzięcie pn. Inicjatywa wsparcia dążenia do doskonałości
Zadanie inwestycyjne dofinansowano ze środków Budżetu Państwa
1. Utworzenie Pracowni Wodolecznictwa i Odnowy Biologicznej
- utworzone stanowiska do zabiegów wodoleczniczych pozwoliły na realizowanie praktycznych ćwiczeń z przedmiotu medycyna fizykalna, odnowa biologiczna,
- utworzono 5 stanowisk zabiegowych, z których będzie korzystało 8-12 studentów w ramach jednej grupy,
- utworzono 6 stanowisk z dostępem do stołów terapeutycznych co pozwoliło na realizację zajęć w grupie 8-12 osób.
2. Utworzenie Pracowni Biomechaniki
- utworzono 6 stanowisk laboratoryjnych do realizacji efektów kształcenia z zakresu umiejętności dla przedmiotu biomechanika,
- w pracowni zajęcia mogą być realizowane w grupach 8-12 osobowych.
3. Doposażenie pracowni anatomii i wsparcie w nowoczesne technologie do nauki anatomii w 3D
Zakupione modele anatomiczne pozwoliły na realizację praktycznych zajęć z tematyki anatomia funkcjonalna kończyny dolnej, kończyny górnej człowieka w ujęciu trójwymiarowym.
4. Doposażenie laboratorium sieci komputerowych 225
W doposażonym laboratorium, można przeprowadzić zajęcia których nie udałoby się przeprowadzić przy wykorzystaniu symulatorów. Studenci mają także możliwość testowania różnych konfiguracji czy scenariuszy na które nie mogliby sobie pozwolić w warunkach produkcyjnych w firmach na praktykach.
W doposażonym laboratorium można prowadzić nowe zajęcia z wykorzystaniem dwóch najpopularniejszych dostawców sprzętu sieciowego dla małych i średnich przedsiębiorstw tj. Mikrotik oraz Ubiquti. Istnieje możliwość projektowania i symulacji dowolnych sieci przewodowych oraz bezprzewodowych w różnych technologiach (miedzianej, optycznej, bezprzewodowej).
5. Wsparcie technologiczne systemów mechatronicznych umożliwiających kształcenie w warunkach symulacji
Zakupiono oprogramowanie autoSIM200 z licencją na 15 stanowisk komputerowych. Oprogramowanie zawiera wirtualny sterownik PLC co pozwala na:
- prowadzenie dynamicznych symulacji z wykorzystaniem układów pneumatycznych i hydraulicznych oraz elektrycznych i elektronicznych,
- projektowanie i dokonywanie symulacji dla maszyn 2D i 3D,
- pozyskiwanie i przetwarzanie sygnałów elektrycznych,
- tworzenie diagramów drabinek, bramek logicznych i bloków funkcyjnych.
6. Utworzenie stanowisk w laboratorium Mechatroniki
Utworzono 3 stanowiska:
- do ćwiczeń w zakresie inżynierii odwrotnej Skaner 3D
- do badania stanu powierzchni-profilometr,
- do programowania i analizy w zakresie robotyzacji-model fabryki przemysłu 4.0
Co pozwoliło na poszerzenie i uzupełnienie zakresu ćwiczeń laboratoryjnych z przedmiotów:
- Podstawy mechatroniki – 34 studentów
- Aktuatory i mikronapędy – 60 studentów
- Nowe technologie – 30 studentów
- Teoria sterowania – 60 studentów
- Robotyzacja – 60 studentów
- Techniki wytwarzania – 60 studentów
Studenci mają możliwość wykonywania bezpośredniego programowania zadanych parametrów technologicznych.
7. Doposażenie pracowni elektrotechniki i elektroniki
Powstało sześć nowych stanowisk -zestawów ćwiczeniowych do wykonywania pomiarów wielkości elektrycznych np. oporności, indukcyjności, co pozwoliło na poszerzenie i uzupełnienie zakresu ćwiczeń laboratoryjnych z przedmiotu: Podstawy elektrotechniki i elektroniki na kierunku Mechatr.1, Mtr2, Informatyka, MiBM z czego korzysta 64 studentów wraz z prowadzącymi zajęcia wykładowcami.
8. Utworzenie laboratorium wirtualizacji systemów komputerowych
Utworzone laboratorium umożliwia uruchomienie zwirtualizowanych systemów operacyjnych oraz aplikacji. Dzięki wirtualizacji, każdy student może przeprowadzić symulację dowolnego środowiska (np. opartego o architekturę klient-serwer) przy pomocy jednej stacji roboczej. Wykładowcy wszystkich kierunków przygotowujący zajęcia, na których muszą korzystać ze specjalistycznego oprogramowania, mogą teraz w łatwy sposób przygotować wzorcową maszynę wirtualną, która po skopiowaniu na inne komputery może być wykorzystana przez studentów do samodzielnej nauki.